Sunday, June 10, 2007

Drama Seorang Pencilok...



"Alamak,Mat,minyak dah warning aa.."

Mat menjenguk ke panel, "Alaa..sampai Jitra kang sempat nyer isi"

Confiden je aku tengok mamat nih. Kang dekat highway Sintok tu Pajero nih buat perangai tak pasal je. Sebelum ni lak bapak aku ade cite pasal pontianak yang sempat dirakam oleh seorang pengukur tanah kat UUM. Meremang gak bulu roma aku nih. Nak-nak kitorang balik mase tu pukul 8.00 malam. Ox kat belakang cuma berdiam diri. Letih agaknya.

"Tank belah hang ka Mat?"pantas dia menyuakan kepalanya keluar tingkap.

"A'ah" sambil kembali bersandar.
Handphone di tangan tak pernah dilepaskan.Ada saja yang dibeleknya.Tapi hari ni dia belek bukan nak tunggu sms dari awek, sebaliknya panggilan dari sorang mamat bernama Bob.Tegang gak aku tengok masa dia jawab panggilan dari mamat tuh.

"Sapa yang kurang ajaq?Ok,hang nak tunjuk sangat jantan hang takpa.Kita takyah gaduh kat talipon.Hang tunggu, aku sampai satgi!!!"terus dia menghempaskan handphonenya ke dashboard.

Aku rasa memang jadi laa malam nih.Aku cukup kenal dengan mat nih.Kalau bab gaduh memang terserah kat dia.Ox pulak dah macam sidekick dia.Lantak korang la,jangan babit aku dah.

Sampai kat Stesen Minyak Shell Fuaddurrahman aku terus parking kat tempat diesel khas untuk lori.Aku melompat turun dari jentera kesayangan ayahku lalu terus berjalan ke kaunter.Baru tiga langkah melangkah aku terperasan ada dua buah pick-up sedang mengisi minyak di pam 7 dan 8.Pick-up tu pun pakai diesel gak.Dari nombor plate pick-up tu yang aku tak berapa fasih nak baca ni,tau laa aku yang pick-up tu datangnya dari jiran tetangga kita iaitu Thailand.Ada seorang awek siam tengah mengisi pick-upnya dengan diesel di pam 8.Aku berpatah balik.

"Mat,kat situ pun ada diesel laa,"kataku sambil menunjuk ke arah pam 7 dan 8.Awek siam tadi cuma tengok je ke arah aku.Tapi disebabkan aku ni rabun sket maka aku tak brapa nak perasan sangat mukanya.

"Abih tu?"tanya mat sambil mengerutkan muka.

"Aku nak isi pakai kad kredit.Kat pam ni mana bleh pakai kad kredit.Kat situ boleh laa"

Aku melompat balik naik ke atas pajero lalu terus menghidupkan enjin semula sambil menunggu salah sebuah pick-up tu selesai mengisi.Pick-up yang berada di pam 7 mula bergerak.Aku pun tanpa membuang masa terus ke pam tersebut dan yang paisehnye,aku silap masuk lane.Sapatutnya aku masuk melalui depan sebab tank di sebelah penumpang depan tapi aku dengan selambanya masuk ikut belakang.Jawabnya..

"Mat,tolong isi.."kataku sambil tersengih kat mat.Mat lak menjuih macam orang perempuan merajuk ngan pakwe.

Masa aku tengah gelabah nak matikan enjin aku terpandang awek siam yang tengah isi minyak tadi.Dia senyum kat aku.

"Hallamak mat,dia senyum laa"kataku dengan nada perlahan sambil berpaling ke arah mat.Mat dah macam kucing hilang anak.

"Hang pi laa depan sikit,aku tak nampak laa.."aku pun terus tekan minyak lagi sikit.

"Dia senyum kat hang kot Ox?"

Mustahil seorang awek yang manis macam tu nak senyum kat mamat yang kelat macam aku ni.Sama ada dia rabun atau buta atau gila.Kalau dia senyum kat Ox aku boleh percaya laa jugak sebab si ox ni jambu la jugak.Ox cuma tersenyum.Itu ja yang dia tau.Untuk mendapatkan kesahihan tentang senyuman awek tu,aku pun turun dan terus ke panel credit card.Sepanjang urusan aku kat situ langsung aku tak toleh belakang.Kalau nak tau,aku ni gayat sikit.Nak-nak awek yang kiut camtu.Maunya pitam aku kalau dia seduce aku nih.Bila aku toleh je nak isi minyak aku nampak dia tengah pandang aku.Dia senyum lagi.Aku senyum balik.Kompom dia senyum kat aku.Bukan kat ox.

Rasa macam nak je pi sembang ngan dia.Tapi dalam mimpi laa.Aku tak penah ada sejarah ayat-mengayat nih.Mat tanpa segan silu laju je gi approach.Dia ada kelebihan dari aku sebab bleh bertutur dalam dialek thai.Ntah apa yang dia cakap ntah.Awek ni lak bleh buat jual mahal ngan mat.Tadi bukan main lagi senyum.Dia suka kat aku sorang je laa mat.Sorry..

"Lamanya isi,dah dekat RM500 dah tu.."camtu laa lebih kurang apa yang mat borak ngan awek nih.

Aku ni bukan tak tau cakap siam langsung.Bleh laa sikit-sikit.So aku paham laa apa yang mat cakap kat awek tu tadi.Tapi terkejut gak bila mat cakap camtu.RM500?Ko isi pick-up ke isi kapal terbang?

Dah abis isi aku print resit terus nak blah.Mat sempat melambai kat awek tu.Aku lak dah tak tengok dia sebab tak semena-mena datang sorang pakcik siam gi tunggu ngan awek tu.Abah dia kot.

"Besaq gila.." kata mat.Besaq?Aku tengok takde laa besar mane pun.Standard size laa tu.Nice je laa..nice to see,nice to hold,once broken considered sold..heheh

"Apa yang besaq tu mat"ox mula bersuara.

"Tank pick-up dia,sampai RM500 lebih dia isi,"Oo..kuning tul otak aku.

"Aku rasa dia modified laa,tak logik pick-up camtu bleh isi sampai RM500,dua-dua bijik lak tu.Yang sebijik lagi tu pun aku rasa dah isi RM500 lebih gak tu,"

Aku tak tau kenapa tiba-tiba aku rasa baru kena tipu.Walaupun awek tu senyum tapi ada satu benda yang fishy kat senyuman dia tu.Sah!Smuggler diesel!!!

Geram betul aku rasa.Tapi bukan sebab dia smuggle diesel kat Malaysia.Ambik laa banyak mana pun.Malaysia kan kaya,pemurah lak tu.Tapi aku geram sebab dia senyum tak ikhlas kat aku.Dia ingat aku someone sejak aku tunjuk ke arah dia lagi.Pastu mat lak pi jenguk meter minyak dia.Sebab tu boss dia datang tu.Aku dah angau sampai sekarang dia punya senyuman tu.Lawa beb.Serius.Tapi bila pikir balik,senyuman tu cuma untuk lepaskan diri dia je.

Aku benci Hipokritics!!!

55 comments:

Puaka Petaka said...

kalau ko tu hensom n muka tebal macam 'S*****l' tak pa la jugak nak senyum-senyum kat awek cun......

pompuan biasala......
sebab tu sekarang ni heboh pasai senjata rahsia seorang wanita.....
iklan cam best, tapi ending senjata rahsia seorang wanita....
Pirrahh......

fire_antzz said...

Me to, i benci org yang hipokrit nie, nak lepas diri sendiri biasa lar tue... So i pesan kat sume xpyh hipokrit, sebab hipokrit tu blh menyakitkan hati orang lain tanpa kita sedar.

Puaka Petaka said...

eh, fire_antzz.... tenggelam timbul, tenggelam timbul, tenggelam terus.....
apa kabaq?
pedih dak puaka kutuk geng-geng pompuan?

Amirul Idham said...

aku rase awk siam ti senyum sbb nk lps kn diri & nk suke kt ko gk x along... hehe

Puaka Petaka said...

aremierulez ko tengok comment first aku tu, ada ayat sempoi punya kat tengah-tengah.....
ko dapat agak tak sapa dia tu.....

Akira_Hanamichi said...

ahaks... mende lu ni puaka... tiba2 angin je pas baca cerpen dak uis ni...huhu..

Akira_Hanamichi said...

eh, puaka, thankz for ur guiding... by da way, x nak ar pirate cd... kalu trus download dari internet x blah ka anime 2..? akira penah wat dulu, tapi x nak "melekat"..huhu.. trus jammed pc aku... may be course of server kot ek...

Akira_Hanamichi said...

uis. pandai ko ngarang ek... x nak masuk pertandingan mengarang cerpen anjuran RTM ka..?? huhu..
p/s:- uis, awek 2 senyum tgk keta ko x basuh2 x...?? huhuhu...

Puaka Petaka said...

pompuan tak boleh dipercaya.....
masej yang uis nak sampaikan.....
ataupun pompuan pandai belakon....

haaaa......
mari berdebat.....

Amirul Idham said...

ho...
mcm tu ka gimmie...

ako agak2 ape sebenarnye senjata rahsia wanita....??

aweez qarnie said...

Setuju ngan fire_antzz,tapi nak wat camna?bukan ada tulis kat dahi "saya hipokrit" pun,Uis dah 3-4 kali kena main pun still tak leh nak baca lagi sape ikhlas n sape hipokrit..sebab tu uis cakap uis gayat sket ngan kaum hawa nih

aweez qarnie said...

puaka,
kalau uis handsome n macho n alim macam 'S*****l',takde laa awek tu setakat senyum je..siap antar bunga lagi!!!

"Harap-harap sem ni takde lagi laa orang nak kasi bunga kat aku.Sem lepas aku dah tak larat dah nak terima bunga banyak-banyak..."
- Dari Dealova

aweez qarnie said...

aremierulez,
die senyum sebab die cuak laa,die ingat uis dari KPDN HEP kot,tak pun die tengok muke si mat tu macam datuk shafie apdal..uis nak buat laporan kat punjunk nih,punjunk lak hilang

aweez qarnie said...

akira,
kalau nak mintak uis karangkan surat chenta pun takda hal..kompom cair nye bila dah kena panahan uis..heheh

"Aku takde masalah,tapi kalau ko sendiri yang nak jadi pompuan touch 'n goaku takleh nak buat pape.."
-Dari kaki pancing asahan

Amirul Idham said...

uis...

ko skang bukan setakat pandai mengarang eh..
siap pandai bermadah lg eh...

Puaka Petaka said...

Eh, uis... bukan orang yang ko sasarkan saja akan pedih dan lari menghilangkan diri..... tepi yang dengar pun dah kecut perut dengan ayat-ayat hang.....

aku rasa kalau S*****l ada dalam ni, tobat dia blah.... kena pulak baru masuk..... baru setup blog..... hari tu jugak delate terus blog dia......

Puaka Petaka said...

Awas kaum Lalaki......
1. Jangan terpedaya dengan perempuan yang tiba-tiba bermanja dengan korang......
2. Jangan terpengaruh dengan senyuman ayu(manis) kaum wanita.....
3. Jangan jadi macam uis, asal nampak pompuan senyum, terus pergi. nasib baik pompuan tu cantik. kalau tak, dah la mata tak clear..... kalau dah sangkut sendiri mau ingat la beb.....

Amirul Idham said...

makhluk buas..

dlm bg nasihat sempat gk ko kutuk uis eh??

Puaka Petaka said...

misti.....
jagan kasi chance.....
bagi tukuluaaaqqq!!!.....

aweez qarnie said...

Aku pi sebab nak isi minyak laa dol

Amirul Idham said...

hehe..
uis da marah...

jgn marah nnt kena jual

Puaka Petaka said...

kat cerita ko, ko kata mata ko tak beberapa jelas tengok pompuan tu.....
sebabtu ko ajak mamat p 'furking' kat sebelah pum yang minah tu dok tengah isi.....

hehehe......
awas ketika berkarang.....
terutama cerita pasai hang.....

jangan marah nanti kena jual....

Puaka Petaka said...

"Mat,kat situ pun ada diesel laa,"kataku sambil menunjuk ke arah pam 7 dan 8.Awek siam tadi cuma tengok je ke arah aku.Tapi disebabkan aku ni rabun sket maka aku tak brapa nak perasan sangat mukanya.



ayat ni membuktikan yang ko rabun.....

aweez qarnie said...

Bantahan,Yang Arif!
Pendakwa ada menyatakan perkataan 'sebabtu' yang membawa maksud defendant sengaja mem'furking' kenderaan beliau di pam 7 bagi melihat wajah suspek dengan lebih jelas,setelah dikaji,mengikut prima facie bahawasanya defendant mem'furking' di pam 7 hanyalah untuk memudahkan beliau menggunakan perkhidmatan kad kredit yang tidak terdapat di pam yang dikhaskan untuk lori.Terdapat unsur fraud yang cuba diketengahkan oleh pendakwa.Modus operandi pendakwa yang sentiasa akan menyesatkan/menjatuhkan maruah umat manusia sekali lagi dapat ditangkis oleh defendant.

- Mahkamah bersurai!

Puaka Petaka said...

eh.... bersuara jugak dia akhirnya....

ingat malam saja....

testing-testing....

Puaka Petaka said...

tapi aku nak 'mukhsin' jugak.....
apa jadi kat member ko mat dengan Ox tu.....
jadi ka depa p gaduh?
sapa yang menang?

Amirul Idham said...

ho..
mcm kt mahkamah lak...

x salah nak usha pompuan tapi jangan salah usha beb..

Akira_Hanamichi said...

haks... ellopz sume... gimie nampak nya seperti fobiz je ngan gurl ni...huhu

Akira_Hanamichi said...

amierulz, pesal kecoh2 kat luar 2? ada org curi identiti ke?? bia btul?? uis, x de sistem keselamatan penggera ke dalam blog ni... bahaya plak org curi2 identiti ni..dah macam kes aniaya ni... harap uis amik perhatian...

Amirul Idham said...

akira hanamichi..
ye la tu... ade org guna nama aku dgn gimmie...
siot btul la...
klu jmpe aku terajang org tu..
x kire la laki ke pompuan...
aku dh penah kena dulu.. org guna nama aku sampai aku kena fitnah...
x kn terjd sekali lg..

aweez qarnie said...

mende tu uis takleh wat pape sebab setelah dikaji,nak shout tak payah buat password pun n bleh je taip nama sesapa pun.Shoutbox tu sebenarnye berfungsi sebagai chat box kalau tengah on-line macam punjunk n chu gunakan aritu..n tak lupa makhluk buas n chu blues guna untuk mencari satu sama lain walau di negeri berasingan..diharap makhluk buas jangan terkeliru,shoutbox tu bukanlah mesin teleport mahupun mesin masa,harap maklum..

aweez qarnie said...

makhluk buas,
mat ngan ox tak jadi bertarung sebab budak bob tu datang dengan sopan santun dan penuh adat resam..mat tak lupa kata-kata pak guru

"Ini adalah sempadan antara hidup dan maut,nyamuk lintas nyamuk pasti mati,gajah lintas gajah pasti mati,jikalau kalian lintas kalian tentu mati.."
-Dari buruh flores

Amirul Idham said...

uis wrote:

..n tak lupa makhluk buas n chu blues guna untuk mencari satu sama lain walau di negeri berasingan


haha...
yg ni kelakar beb... spe2 yg bce shout box ari tu mesti tau kes nih..

Puaka Petaka said...

cilaka korang.....
mentang-mentang aku ketinggalan, korang penaya aku nooo.....

bukan saja aku buat tapi dia tak bagitau habis....
tulis sekerat pastu post message....
mana aku nak tau......
sebabtu aku nak conferm sebelum aku turun nak cari.....

nasib baik aku selamat menyelamatkan diri aku haritu.....

Puaka Petaka said...

jangan lupa member aku....
fantastick 4 dah keluar dah......
pergi tengok......

transformer jugak keluar 28hb ni.....

cerita hantu alone pun pegi la tengok....kalau berani.....

Amirul Idham said...

hehe
gimmie tertipu...

aku tnggu transformers je...

Puaka Petaka said...

im back....
modem pejabat aku rosak hari tu....

tak repair lagi.....
tengok la isnin ni.....

Amirul Idham said...

cis..gimmie
aku ingat ko dh hilang ke mne ntah..

chaosmiguel said...

buat akira,chaos slalu download naruto kat narutocentral.com.tapi kena joined dulu le pastu bleh download semua episod die.tapi sume dalam bahasa jepun ler.slain tu die punye manga pun ade...so try sendri la ek tu pun klu bleh ler...

chaosmiguel said...

kita hidup ne kena pikir yang positif.mungkin gurl tu senyum sebab die suke senyum.tapi nasib baik die tak tetiba mengilai plak kat situ....hehehe

chaosmiguel said...

amboi2 korang mengata S*****l tak agak2... die kan mmg famous ape bleh wat.uis jgn ler susah ati setiap orang tu ada perangai die yang pelik tersendiri....

chaosmiguel said...

pesanan wat kekawan sume,skang ne pengaruh kristian untuk menyesatkan umat islam semakin menjadi2. macam2 cara dieorang wat.ade satu gereja kat damansara dah edarkan injil dalam bahasa jawi,ramai yang x sedar benda tu kitab injil.pastu lak dieorang banyak pergi ber"dakwah" di kawasan2 taman bunga tempat2 maksiat selalu berlaku bagi menyebarkan kristian.dan yang banyak terjebak adalah orang2 yang slalu minum air meneral,kena tengok tol2 skang ne bab ada brand yang menggunakan nama islam tapi sebenarnya dah dicampur dengan holy water,skali minum trus tak bleh nak mengucapkan kalimah syahadah.begitu juga klu membeli ayat2 hiasan tulisan agama,pastikan ayat2 itu dari ayat2 suci Al-Quran kerana banyak yang dijual kini adalah tulisan jawi yang dipetik dari kitab injil....demi Allah berhati-hatilah....

chaosmiguel said...

ourgh...baru tau yang makhluk buas tu gmie...
haloo...

Amirul Idham said...

chaosmiguel
skang dh knal la spe mkhlus buas tu kn???
x knal maka x cinte...
hehehe

Puaka Petaka said...

cis kenal gak korang aku.........
tak berjaya jugak teknik penyamaran ninja aku ni yang aku belajar dari "hidden village of Konoha"
macam mana ko boleh cam aku ha chaosmiguel..?

Puaka Petaka said...

nampaknya kelemahan aku mula disedari oleh pihak musuh.....
aku kena berikhtiar.....

Amirul Idham said...

gimmie..
"hidden village of Konoha" pale hotak ko...
tgk dr ayat ko pn org lain dh leh cam ko ni mohd zikri...
hehe

Akira_Hanamichi said...

kah kah kah.. nak pecah prut aku baca ayat ko ni gie.. huhu... ninja konoha konon... bukan ninja kampung daun ke...?? geng orochimaru..?? huhu...

Akira_Hanamichi said...

chaos, thankz for ur guiding... nantilah, bila senang baru akira downlod.. bukan apa, server ni slow sket... mau 2 - 3 jam baru nak siap... lagi pun, tgh buzy coz dah nak start sem baru dah... kejap nye lah cuti...

Puaka Petaka said...

korang patut tengok transformer sekarang......
best gila babi tahap dewa kesembilan.....
aku tak leh nak bagitau macam mana punya best cerita dia......
tak dak bintang yang boleh aku nak bagi sebab best gila babi tahap dewa yang tahap gila babi yang gila babi tu pulak tahap gila babi punya gila babi.......
(kau mau brapa ekor babi da....)

siriusly. best gila transformer tu.....
setakat ni tak dak cerita yang dapat tandingi transformer......

chaosmiguel said...

gmie222... dah le babi pastu lak giler lagi sian kat babi tu eh.. tapis sket "khinzir" hehehe...

chaosmiguel said...

mirul skang stay kat mane? ne mmg tgh cube untuk mengenali bagi menyintai lah neh....

Amirul Idham said...

chaosmiguel...
skang ade kt segamat
smbg blaja kt uitm segamat...

Akira_Hanamichi said...

oit... support statement g-mie... transformers mmg best tahap gaban nye... rugi sape x tgk... aku dah tgk 4x...hahaha... Autobot's, roll out..! ! !

Amirul Idham said...

ye btul...
transformers best giler

VISIT THIS BLOG!!!